søndag 15. desember 2013

Adventas-luke 15.desember

                       Da er vi kommet til dag 15 i adventskalenderen, og det er søndag. Det betyr at det er 3. søndag i advent og vi tenner det 3. lyset.

Så tenner vi tre lys i kveld, for lengsel, håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede






 Litt julemusikk hører også med, og her en flott sang med futt i :-)
Så sjekk ut vidoen med Maria Carey





                        

Selvfølgelig skal det også være et prosjekt med i  luken. Idag har jeg et helt enkelt prosjekt. Målet med dette var: "dette har jeg aldri prøvd før, så det klarer jeg sikkert"
Jeg har sagt det før og sier det igjen, det er ikke alle prosjekt som ender opp slik man helst vil, men det blir nå noe likevel.

Jeg fikk for meg at jeg ville ta et glass i str. 6,5cm x 10cm, et klart glass. Syltetøyglass kan også brukes. Deretter fant jeg frem embossingpute, hvitt embossingpulver, litt glitter og fargene B000 og B41 refillene.
Jeg embosset nedre del av glasset. Det tok litt tid og ble en smule varmt underveis... så det kan være lurt og sette det opp ned på et bord mens man bruker varmepistolen. Hadde på glitter mens embossinga fortsatt var litt varm. Deretter tok jeg rett og slett bare og dryppa refillfargene på embossinga og lot den renne rundt glasset. 
Hadde også to snøfnugg i akryll som jeg farget i samme farge, dryppet bare på og "skjøv" det utover. Satte disse sammen og limte på glasset. 

Etterpå tenkte jeg å ha led te-lys i, men de fungerte ikke, så jeg prøvde med et ekte Te-lys. Det ble ganske bra, men ikke riktig helt det jeg så  i hodet mitt. Kanskje det kan bli sånn med litt øvelse. :-)

 slik ble det på bordet med lys rundt.

 Her står det ved siden av vedoven på fliser, og det er mørkere.
Det gir en litt annen effekt.

Ønsker dere alle en fin advents søndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dette ble kjempelekkert Gunn❤️❤️
Ha en fortsatt fin adventstid❤️
Klem fra Anne