torsdag 5. februar 2015

Fargelegging med No- Lines Teknikk- Tutorial

Jeg har laget en trinn-for-trinn forklaring på hvordan jeg fargelegger med såkalt no-lines teknikk. 
Effekten får du ved å stemple med lys grått eller beige/lysebrunt blekk.
Dersom du bruker digi kan du se en forklaring på hvordan du lysner motivet i forrige innlegg.
De lyse linjene gjør at selve stempelet ikke synes når motivet er fargelagt,  motivet popper opp fra siden og får et mykt og nesten 3 dimensjonal utseende.

Her er det ferdige kortet.
Du kan lese mer om hvilke produkter jeg har brukt på bloggen min her.

Her er fremgangsmåten på fargeleggingen: 

Jeg har brukt en av stemplene fra Flower Fairies settet fra Wee Stamps/Sylvia Zet. 
 Start med å fargelegge huden med den lyseste fargen E000. Marker de dypeste skyggene med E11. Dra fargen utover med E21 og gå over med E000.

 Gå over de mørkeste skyggene igjen med E13, fortsett med E11, deretter med alle hudfargene. Jeg la til E00 for å få til en bedre blanding. Jo flere ganger du går over, jo mer "popper" motivet. 

Når det gjelder hårfargen starter jeg med en midt-tone E55, så E53 og E50. Deretter markerer jeg de mørkeste skyggene med E57.

Før jeg går over igjen med E55, 53 og helt til slutt E50.
På kjolen starter jeg med den nest mørkeste fargen BG72, deretter den mørkeste BG75, så BG72 igjen. Jeg har laget en egen BG71, og avslutter med BG70. Også her går jeg over flere ganger med alle fargene for å få en fin blanding. Jeg fargerlegger på samme måte blomstene med BV25-23 og20, og bladene med G46-43 og 40.
På samme måte også med Rosa R85-83-81 og med grått på vingene og kragen med W5-3-1-00 og gul YR24-21-20. Til slutt tegner jeg på detaljer som øyne munn og nese med Copic Multiliner Gray 0,3. Jeg unngår å bruke svart penn fordi den blir en hard kontrast til den myke fargeleggingen.

I tillegg har jeg altså brukt BG71 som jeg har laget selv:) 

Håper du blir fristet til å prøve deg! 



5 kommentarer:

Anonym sa...

Utrolig nydelig ;) Jeg er ganske ny på Copics, og lurer derfor på hvordan du lager egne farver?

Elizabeth sa...

Hei. Tusen takk!
Man kan lage egne farger ved å kjøpe en tom tusj og refill i de fargene man vil blande. Man kan blande med to fargede typer blekk eller farge og blender. Vi tar med oss spørsmålet ditt i designteamet, kanskje vi kan lage en tutorial her på bloggen etter hvert.
Med vennlig hilsen Elizabeth

Randi Th. sa...

Nydelig! :)

Anonym sa...

WOW!!!!!!
Dette var helt fantastisk flott :-)
Klem fra Anne

Sylvia Zet sa...

Oh wow! Wonderful colouring!!!