torsdag 6. juni 2013

Skygge rundt motivet- trinn for trinn

Heisann,
Det finnes mange måter å skape liv rundt motivene vi fargelegger. Jeg har kommet over en måte som passer til det meste, dersom man ikke vil lage en hel scene ut av bakgrunnen. Jeg bruker W5-3-2-1- 00 og blender for å skape en skygge som får motivet til å "poppe" litt:

Her er en trinn- for- trinn- bildeforklaring:
1. Du trenger et ferdig fargelagt motiv.

2. Start  med W5 i kriker og kroker på motivet. Det ser litt brutalt ut- men slapp av, du ødelegger ikke det fint fargelagte motivet ditt! 

3. Fortsett med W3, dra fargen fra innerst og utover med små "flikkebevegelser".

4. Så er det W1. Dra fargen ut fra W5 og helt ut. Fortsett med å lage skygge rundt hele motivet med W1. (bakken kommer under her). Pass på at du ikke drar fargen fra hår og klær med deg inn i skyggen, start heller bittelitt utenfor motivet.

5. Gå over med W00 i ytterkantene. 

6. Avslutt med blender for å forhindre at det blir skarpe kanter. Her pleier jeg å bruke den flate siden av tusjen og små sirkelbevegelser. Ikke for hardt for da får du striper i skyggen.

Til slutt lager jeg "bakken" eller noe hun står på i form av skygge under kjolekanten.
Her bruker jeg stort sett den brede siden av tusjen hele veien og bruker de samme tusjene som over.

 7. Start med W5 langs kanten på kjolen der du vil ha bakken.

8. Fortsett med W3. Dra den mørke fargen videre utover.

9. Så er det tid for W1. Bland ytterligere.

10. Til slutt går jeg over med W00 og så blender.

Gjente gjerne prosessen to ganger hvis du vil ha dypere skygger.
Hvis du synes det ikke er blandet godt nok kan du gå forsiktig over de mørkeste partiene med W00 og dra fargen utover.
Slik ble kortet til slutt:

Motivet er  "Tilda in Cotton Dress" fra Magnolia.
Jeg har brukt følgende copics:
Hud: E13-11-00-000-0000, kinn:E95, Hår: E77-74-71-70-W7
Kjole: Rv95-93-91, V000, E71, W3
Skygger: W5-3-1-00, blender

Ha en kreativ dag! 

3 kommentarer:

Blankina sa...

Very pretty!!

Hugs Blankina

Anonym sa...

Kjempeflott Elizabeth <3 Takk for at du deler :-)

Klem fra Anne

Ea Christiansen sa...

Super fin tutorial - tak fordi du delte dette super tip med os andre :o)
Knuz
Ea