onsdag 12. desember 2012

Adventskalender Luke12

You will find this tutorial in english on my blog HERE
***

God desember morgen alle sammen.
Så koselig at dere ville besøke oss i dag også.
I dag er det meg, Jill som skal gi dere litt inspirasjon, men først vil jeg spille en av de absolutt fineste julesangene jeg vet om for dere,- "Himlen i min famn" med Carola
 
 


Og i dag skal jeg vise dere en liten super enkel ting jeg gjør med Opaque white.
Jeg synes den er fantastisk å lage snø med og det er det jeg tenkte å vise dere.

Du trenger:
Motiv, Opaque white og en gammel tannbørste.
Jeg har brukt Christmas Lantern Marci fra La La Land Craft
og fargelagt henne med disse Copic:
Hud: E21-51-50, E93 til kinn
Hår: E33-55-53-51-50
Kåpe og lue: E47-44-43-42
Sløyfe, lykt og kjole: W5-3-1-0
Lys skinn fra lykten: YR23-21, Y17 og At You spica Gold
 
 Dypp tanbørsten oppi opaque whiten, pass på at det ikke drypper ned på motivet ditt.

Med en finger på børsten spruter du jevnt over motivet ditt til du er fornøyd.

Gjenta til det blir bra. Jeg bruker også å lage noen prikker som er litt større, så det skal se mer ekte ut.
Dette gjør jeg med en tannpirker el. helt til slutt.

Her er motivet ferdig med snøstorm :)
Beklager litt dårlige bilder...
 
 
Jeg har også brukt den forrige tutorialen jeg lagde for CMN og dekket motivet etterpå med UTEE for et mer Vintage preg på det.
Slik valgte jeg å gjøre kortet mitt i dag, du kan se mer av det på bloggen min HER
 
Ha en herlig vinterdag alle sammen♥
Klem fra Jill

19 kommentarer:

Scrappellen sa...

Utrooolig vakkert, og kjempeflott tut., Jill..♥!!:) Denne kommer jeg garantert til å bruke, for den har jeg ventet "med lengsel og smerte" på, hoho!;))
Klem, Ellen

Anne sa...

Denne kalenderen er bare fantastisk!
Så mange gode og morsomme tips og råd dere deler!
Blir fort litt dyrt da....må jo plutselig ha så mye, nå som man ser hva man kan bruke det til :)
Men det gjør ikke noe.....vi fortjener det jo!
Fortsatt god førjulstid til dere flotte Designdamer♥

Tove sa...

Utrolig herlig kort:) Dere har lagd en flott kalender, jeg er innom hver dag for å se. Klem fra Yasmine!

Lisa InkyWings sa...

Åh vad fint!
Himla bra idé det där med snön! Nu gäller det att leta upp en gammal tandborste tror jag bestämt. :)

Kerttu sa...

Åååh tusen takk, Jill! Måtte selvfølgelig kjøpe Opaque white etter å følgt med i bloggen din, men har ikke klart å finne ut hvordan jeg kan bruke den for å få snø:)Så nu ble jeg kjempeglad:)))
Skal testes allerede idag:)

Heidi sa...

Så utrolig flott :) Mye inspirasjon og hente her. Ha en fortsatt flott førjulstid :)

Kerttu sa...

Glemte å si at kortet er nydelig;)

Lisbet sa...

Tusen takk for en fin kalender, og så mange fine tips ;)

Ønsker alle på teamet en God Jul!

Anne Lise sa...

Takk for flott tips! Jeg har nettopp kjøpt dette produktet selv. Nydelig fargelagt og nydelig sang :)

Sylvia sa...

Takk for tipset! :-)
Dere er utrolig flinke til å fargelegge, like kjekt å ta seg en titt hver gang :-)

Eva J sa...

Kortet är fantastiskt,så fina dekorationer och din färgläggning är galet fint.
Tack för tipset, toppen!
Kram

Bente sa...

Aldeles nydelig Jill!! Jeg har "dusjet" noen motiv jeg og allerede :) En ny tannkost måtte bøte med "livet" ;)
Takk for masse inspirasjon!!

Klemmer fra Bente

Anonym sa...

Flott kort - og så fin ide med å lage snø. Må kjøpe forstår jeg

Anonym sa...

WOW!!!! Så fantastisk flott tutorial Jill❤❤ Dette må garantert prøves:-)
Tusen takk for nok en fantastisk luke i julekalenderen ❤❤
Klem fra Anne

Unknown sa...

så utrolig flott... takk for tips og inspirasjon.. :)

Kirsten sa...

Så morsom teknikk! Kortet ble superfint!

Hege sa...

For en strålende snøeffekt!!! Den skal jeg jammen bruke jeg også! Tusen takk for at du deler, Jill!!!!

Diger førjulsklæm fra Hege:)

Jeanette sa...

Nydelig effekt :-) D blir nok romjul før jeg får laget noen flere kort, men kanskje tyvstarte julekort 2013? Takk for flott inspirasjon :-)

Githe sa...

Kul effekt,gleder meg til å prøve dette :)